Bestyrelsesmøde i Andelsforeningen Fuglsangsparken

torsdag den 23. maj 2013 kl. 19.30 hos Aage

 

Deltagere: Ivan Busk Jensen, Aage Vognsen, Kjeld Jacobsen, Dorthe Knudsen og

Claus Stenum Jensen (referent)

Afbud:

 

  1. Konstituering af den valgte bestyrelse

Formand: Kjeld

Næstformand: Ivan

Sekretær: Claus

Tekniskservice: Aage

Indkøber: Dorthe

 

  1. Økonomi

Som besluttet på generalforsamlingen, ændrer vi budgettet så udgifterne til ny plæneklipper (ca. 22.000) og udgiften til nye postkasser (ca.18.000) føres på budgettet for 2013.
Et evt. driftsunderskud i 2013 pga. disse to poster vil blive taget fra vores erstatningsbeløb.

 

  1. Salg af andele (aflevering og gennemgang, erfaringer og forbedringer)

Kjeld udleverede nuværende skema (fraflytningsrapport), som bruges ved fraflytninger.
Ivan gennemser det nuværende skema og laver er revideret forslag til fraflytningsrapport.
Forslaget vil bygge på erfaringer, der er erhvervet ved tidligere gennemgange.

 

  1. Reparationsarbejder og vedligeholdelse

Postkasser: De 16 nye postkasser er nu sat op. Vi takker Mogens, Peter og Aage for udførelse af det store arbejde. Dorthe undersøger, om vi kan få plader til postkasserne (aluminium eller rustfrit stål). Når pladen er påsat postkassen, skal man sætte navne m.m. på denne plade. Vi synes, det er vigtigt, at postkasserne fremstår så ensartet som muligt.

Have- og arbejdsdag søndag den 16. juni kl. 09.00 - ? Mødested hos Dorthe i garagen.
Der er rundstykker m.m., man medbringer selv stole, borde, kaffe og te.

Opgaver der skal løses: Klipning/studsning af hække i begge ender (Ivan), ukrudt på græsarealet, ukrudt ved hække og bede, ukrudt i flisearealet, inspektion af huse/garager for revner i murværk, revnede tagsten og smuldrende garagekanter (Aage og Claus). Garagedøre efterses og justeres evt. Der vil blive mulighed for maling af skraldespandsstativer.

Dorthe sørger for indkøb af rundstykker, Aage sørger for, at der er maling. Claus udarbejder og omdeler/sender opslag om arbejdsdagen ca. 14. dage før.

 

  1. Ejendomsvurdering/ejendomsskatter

Vi drøftede de nuværende tal. Vi afventer nu en opgørelse fra Rafn og Søn, så den endelige udbetaling kan opgøres. Vi diskuterede flere muligheder, hvis vi ikke var enige i opgørelsen over det beløb, der skal udbetales til Rafn og Søn.

 

  1. Hybrid TV/Internet

You See har besvaret vores henvendelse vedrørende et forkortet opsigelsesvarsel på kabel TV og internet. Opsigelsen var på ni måneder. You See mener ikke, at opsigelsesvarslet kan forkortes, da vi er en forening. Vi besluttede at opsige aftalen med You See pr. 1. juni 2013. Det vil sige, at en ny aftale med Verdo kan påbegyndes den 1. marts 2014. Som besluttet på generalforsamlingen vil vi arrangere et møde med Verdo, som alle har mulighed for at deltage i. Vi håber på en dag i juni måned 2013. Kjeld retter henvendelse til Verdo om mødet.

 

 

 

 

7.       Eventuelt

Referatet fra generalforsamlingen lægges på hjemmesiden. (Kjeld)

Fejl- og mangellisten gennemgås på næste bestyrelsesmøde.

Udsugning i bad og køkken og matterede ruder i fordøren blev debatteret.
Den enkelte andelshaver må gerne udskifte/installere, men det bliver for egen regning.
Der kan opsættes ”film” på glasset. Dette vil opfylde behovet. Spørg evt. Ivan til råds.

Ivan undersøger prisen på et ”partytelt” til foreningen.

Næste havedag lørdag den 31. august bliver fra kl. 13.00 - ? med grillhygge bagefter.
Claus laver opslag.

 

Næste møde:

Onsdag den 28. august kl. 19.30 hos Ivan