.

Bestyrelsesmøde i Andelsforeningen Fuglsangsparken

onsdag den 1. december 2010 kl. 19.30 hos Aage

 

Deltagere: Aage K. Vognsen, Inger-Lise Nielsen, Kjeld Jacobsen, Dorte Knudsen og Claus Stenum Jensen (referent)

 

 

  1. Økonomisk status

Økonomien følger budgettet. Vi flytter forskellige poster, så udgifterne føres på de rigtige konti, det vil sikre et bedre overblik.

 

  1. Indvendig ombygning i nr. 15

Dør mellem entré og stue fjernes og erstattes af plade = væg. Bestyrelsen godkender ombygningen.

Det henstilles, at der altid søges om tilladelse hos bestyrelsen til at lave større indvendige omforandringer.

 

  1. Status på løbende reparationer/vedligehold

Murværksreparationen er færdig, og der er afregnet med mureren.

Utætheder i tag i nr. 2 og nr. 6. Kjeld kontakter Kammi Tag.

Gulvreparationer hos Charlotte og Kjeld, Pia og Trine og Morten er udført.

Lys under køkkenskabe i nr. 10: Det påhviler hver enkelt andelshaver at vedligeholde lys i skabe.

Aage og Claus kontakter Velfac vedrørende kuldebroer og skimmelsvamp ved/på vinduerne, der efter vores mening skyldes en fejlkonstruktion på vinduerne.

 

  1. Byggeivrig nabo

Sagen er afsluttet

 

  1. Status på salg af andele

Vi har andel nr. 10 og 11 til salg. Der er ikke gang i salget i øjeblikket.

 

  1. Energimærkning

Der er lavet energimærke på nr. 11, Huset er vurderet til energiklasse C. Det anbefales, at der lægges mere isolering på loftet, og at der installeres ny cirkulationspumpe i varmeanlæg.

 

  1. Indvendig vedligeholdelse ved fraflytning

Hvad vil vi forlange ved fraflytning?

Der udarbejdes en enkel vejledning for indvendig vedligeholdelse i forbindelse med fraflytning. Kjeld udarbejder et forslag.

Til den kommende generalforsamling stilles forslag om, at husenes hvidevarer overdrages til lejerne.

 

  1. Tilbud på fælles forsikring

Den nuværende udgift er på 23.800 kr. pr. år. Vi har indhentet et tilbud på en tilsvarende forsikring. Tilbuddet fra Topdanmark lyder på 16.932 kr. pr. år. Selvrisikoen er 5507 kr. mod før 5000 kr.

Der er ikrafttrædelse den 1. oktober 2011. Kjeld undersøger, om den kan træde i kraft før.

Vi tegner også en personskadeforsikring til ca. 1000 kr. pr. år. Forsikringen dækker f.eks. i forbindelse med evt. uheld ved fællesarrangementer.

 

  1. Eventuelt

Aage fremsender tilbud om udskiftning af ringeklokke til de beboere, der har en ringeklokke, der ikke fungerer tilfredsstillende.

Der afholdes generalforsamling den 6. april kl. 18-19 med efterfølgende fællesspisning.