Bestyrelsesmøde i Andelsforeningen Fuglsangsparken

Tirsdag d. 15. januar 2008 kl. 19.30 hos Claus (blev ændret til hos Dorthe)

 

Deltagere: Aage K. Vognsen, Dorthe Knudsen, Inger-Lise Nielsen, Anette Knii Hejltoft (referent)

Fraværende: Claus Stenum Jensen (havde ikke meldt afbud).

 

 

  1. Syn og skøn

Syn og skønssagen fortsætter. Retten i Herning har valgt, at de ikke vil afvente beslutningen fra procesbevillingsnævnet vedr. syn og skønsmandens inhabilitet. Carsten Schrøder er derfor blevet bedt om at færdiggøre sin rapport, så sagen kan køre videre.

Den senest ansatte i Pasea/JTE Anker Møller Enevoldsen har ringet til vores advokat for at bede om, at der indgåes forlig. Jan vil kontakte Adamsen for at få udført en liste over de fejl og mangler, som de mener at kunne udbedre (mest fordi vi er nysgerrige efter, at se, hvilke fejl de vil indrømme…… - vi har ingen planer om, at lade dem udbedre nogen fejl og mangler).

Når syn og skønsmandens rapport foreligger, vil der være mulighed for at stille supplerende spørgsmål hertil fra begge parter.

 

  1. Hjemmesiden

Claus har indføjet en linie på vores hjemmeside, hvor der står, at der er andele til salg. Dette bør ændres til andel til salg, for at det ikke virker som om, at folk flygter herfra….

 

  1. Fællesarealerne

Inger-Lise og Anette var ude at købe juletræ til fællesarealerne. Heldigvis fik vi hjælp af Steen og Bo ved plantning af træet, da armmusklerne var lidt ømme, efter at have gravet træet op…..

Aage har sørget for indkøb af lyskæde mv. hertil. Der har kun været positive tilbagemeldinger fra andelshaverne.

Inger-Lise har forsøgt at få fat i Energi Randers, for at høre mere mht. fibernet. Den ansvarlige hos Energi Randers har endnu ikke ringet tilbage.

 

  1. Individuelle retssager

Jeppesen har selv henvendt sig til Lou & Partnere, for at få en liste over, hvilke beløb han skal betale til hver enkelt. Så noget tyder på, at denne sag snart er endeligt afsluttet.

 

  1. Nye beboere

Aage har listen vedr. fraflytningsgennemgang af andele. Siden sidste møde har Aage og Anette haft kontakt til Sean Boisen vedr. tilbud på fraflytningsgennemgang og andelsvurdering i forbindelse med salg af andele. Dette vil vi stille forslag om på den kommende generalforsamling, da dette vil kræve en vedtægtsændring.

 

  1. Venteliste

Claus står for opdatering af ventelisten i samarbejde med Lou & Partnere.

En del af dem på ventelisten vil ikke købe andele her og nu, da de først skal have solgt nuværende bolig.

 

 

 

 

  1. Forsikring

I policen fra Topdanmark står husene beskrevet som værende 100 m2 og ikke 110, som de jo er.

Lou & Partnere har kontaktet Topdanmark, som lovede at vende tilbage, hvis dette har nogen betydning for forsikringens dækning.

 

  1. Eventuelt

Generalforsamling skal afholdes inden udgangen af april. Claus og Dorthe er på valg i år.

 

Regnskab og budget blev gennemgået på mødet. Tilsyneladende stemmer de meget godt overens.

 

Det blev besluttet, at etablere en bødekasse i forbindelse med fravær fra bestyrelsesmøderne uden afbud. Når man har været fraværende 3 gange uden at melde afbud, skal man give pizza til bestyrelsen på næstkommende møde. (Claus du er jo nu noteret for 1 gang) J

 

I referatet fra sidste møde stod Inger-Lise noteret som fraværende, hvilket ikke var tilfældet.

 

  1. Næste møde

Tirsdag d. 11. marts kl. 19.30 hos Claus (hvis han er hjemme denne gang) :-)